دانلود و تماشای همه قسمت های یاغی و جیران در فیلیمو
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۹۴۱۷
سریال خانوادگی و اجتماعی یاغی به کارگردانیمحمد کارت و تهیه کنندگی سید مازیار هاشمی و سریال عاشقانه و تاریخی جیران به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه به صورت انحصاری در فیلیمو پخش می شوند. در ادامه با بررسی تمام اطلاعات و اخبار در مورد این دو سریال بسیار محبوب و پرطرفدار با ما همراه باشید.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
همچنین علاوه بر این دو سریال، مجموعه های نمایش خانگی دیگری نظیر روزی روزگاری مریخ، جادوگر، ساخت ایران و... در حال پخش از فیلیمو هستند. تماشای سریال روزی روزگاری مریخ، ساخت ایران و جادوگر فیلیمو، مواردی هستند که می توانید با آنها لحظاتی بسیار شاد و مفرح را در کنار خانواده بگذرانید.
سریال یاغی
یاغی سریالی ایرانی با ژانر اجتماعیو خانوادگی ساخت سال 1401 می باشد که به زندگی یک ورزشکار پر استعداد اما محروم می پردازد. این مجموعه نمایش خانگی اقتباسی از رمان سالتو است که این اواخر، شهرت و محبوبیت آن به خاطر یاغی، اوج گرفت. با تهیه اشتراک در سایت یا اپلیکیشن فیلیمو، شما می توانید تمام قسمت های این سریال مهیج را تماشا نمایید.
داستان سریال یاغی
یاغی داستان زندگی پر از پستی و بلندی یک ورزشکار بسیار با استعداد و تلاشگر را روایت می کند. قهرمان این داستان «علی شادمان» در نقش یاغی می باشد که شخصیت های مختلفی با شرایط بهتر یا بدتر از خودش، در مسیر سخت زندگیاش با او همراه می شوند. برخی از این افراد به او کمک می کنند و برخی دیگر فقط برای او مانع تراشی کرده و باری سنگین به مشکلات او اضافه می کنند. یاغی برای گرفتن حق خود، باید از مسیری بسیار سخت و پر از درد عبور کند.
بازیگران سریال یاغی
در ابتدا که لیست بازیگران این سریال در اختیار عموم قرار گرفت، همه فهمیدند که با شاهکاری پرستاره مواجه هستند و بیصبرانه در انتظار تماشا و دانلود سریال یاغی بودند. حضور ستارگانی همچون طناز طباطبایی و پارسا پیروزفر و وجود فیلمنامه ای قوی، موجب شده تا انتظارات بینندگان از عوامل این سریال برآورده شود.
اسامی بازیگران سریال یاغی به شرح زیر است:
پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، امیر جعفری، فرهاد اصلانی، نیکی کریمی، آبان عسکری، مهدی حسینی نیا، مهلقا باقری، عباس جمشیدی فر، جواد خواجوی، ناهید مسلمی، امیر رضا دلاوری، بهرام ابراهیمی، نادر شهسواری، سید محمد هادی دیباجی، الیکا ناصری، محمد صابری، توفیق حیدری، سامان مهکویه، افشین حسن لو، حسن همتی، شهاب کرلو، محمد مطهری پور، سعید شریف، عباس ایمانی، علی محمد حسام فر، پگاه سعیدی، لادن ژاوه وند، هوشنگ قوانلو، صفر محمدی، امیر مقیمی، مائده تقوایی، مهرداد خانی، نیلوفر شهیدی
عوامل پشت صحنه سریال یاغی
در سریال یاغی بهترین های سینما و سریال در ایران مشغول به فعالیت هستند. فیلمنامه این مجموعه نمایش خانگی، طی یک سال گذشته انجام شده و بارها ویرایش شده. جالب است بدانید که تیم نویسنده سریال یاغی، تجربه بسیار موفق سریال شنای پروانه را نیز در کارنامه خود دارند که رکورد های زیادی را به ثبت رساند.
فهرست اسامی عوامل سریال یاغی به شرح زیر است:
کارگردان: محمد کارت
تهیه کننده: سید مازیار هاشمی
فیلمنامه نویس: پدرام پور امیری، حسین دوماری، محمد کارت
دستیار کارگردان: ایمان توکلی
مدیر فیلمبرداری: سامان لطفیان
دستیار اول فیلمبردار: هومن خلیلی
تدوین گر: اسماعیل علیزاده
منشی صحنه: ماریا میر نژاد
طراح صحنه: حجت اشتری
طراح لباس: محمد کارت
طراح گریم: محسن دارسنج
مدیر تولید: مسعود زمانی
جانشین مدیر تولید: میلاد مولا زاده
مدیر برنامه ریزی: وحید کاشی
آهنگساز: بامداد افشار
مدیر صدابرداری: سعید زند
طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی
طراح جلوه های ویژه رایانه ای: امین پهلوان زاده
سریال جیران
جیران نیز سریالی تاریخی ایرانی با ژانر عاشقانه و خانوادگی، ساخت سال 1400 می باشد. این مجموعه نمایش خانگی مربوط به دوران پادشاهی ناصرالدینشاه و اتفاقاتی است که در دوران سلطنت وی رخ می دهد. سریال جیران به دلیل داستان تاریخی خود، بین مردم بسیار محبوب بوده و نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده. جالب توجه است که ضبط برخی از قسمت های سریال جیران، به دلیل نیاز به فضاهای متنوع، در منطقه خوانسار و گلپایگان انجام شده است.
داستان سریال جیران
داستان این سریال شما را به زمان سلطنت ناصرالدینشاه قاجار می برد. درست بعد از زمانی که با به قتل رساندن امیر کبیر قصر در آشفتگی به سر می برد، ناصرالدینشاه قاجار که برای شکار به بیرون از قصر خود آمده بود، دختری جسور و نترس به نام خدیجه را می بیند و عاشق او می شود.
ناصرالدینشاه، خدیجه خانم تجریشی را به سبب چشمان درشتش، جیران می نامد. داستان عشق بی اندازه شاه و موانعی که بر سر راه او و جیران قرار دارند، از همینجا آغاز می شود.
زمان پخش سریال جیران از فیلیمو
این سریال تاریخی، هر جمعه ساعت 8 صبح از طریق سایت و اپلیکیشن فیلیمو پخش می شود.
بازیگران سریال جیران
یکی از اصلی ترین عوامل محبوبیت سریال جیران، بازیگران مطرح و بازی بی نقص آنها می باشد. بینندگان زیادی تحت تأثیر ایفای نقش های تاریخی توسط بازیگرانی همچون بهرام رادان، پریناز ایزدیار، مریلا زارعی، مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور قرار گرفته اند.
اسامی بازیگران سریال جیران به شرح زیر می باشد:
بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، امیر جعفری، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادیور، مریلا زارعی، کتانه افشاری نژاد، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مرتضی اسماعیل کاشی، هومن برقنورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسنپور، فاطمه مسعودی فر، بهناز نازی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغیپور، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی، الهام نامی، نهال دشتی، سینا رازانی، بهنام شرفی، پاشا جمالی، حسن مؤذنی، نسرین نکیسا، محمد مژدهی، امیرعباس توفیقی، فرشید صمدی پور، عباس ظفری، راستین عزیزپور، علی اشمند، پرویز بزرگی، رضا داودوندی، اشکان هورسان، نوید گودرزی، بهزاد داوری
عوامل پشت صحنه سریال جیران
زحمت و پشتیبانی عوامل پشت صحنه، به دلیل تاریخی بودن سریال، در موفق بودن آن تأثیر بسیار بزرگی دارد. آماده کردن بازیگران برای سریال های تاریخی، تهیه لباس ها و مکان هایی مناسب برای فیلمبرداری، فراهم کردن مقدمات و فیلمبرداری مناسب یک سریال تاریخی، تنها تعداد اندکی از کار های عوامل پشت صحنه این سریال می باشند.
فهرست اسامی عوامل سریال جیران به شرح زیر است:
کارگردان: حسن فتحی
تهیه کننده: اسماعیل عفیفه
نویسنده: احسان جوانمرد، حسن فتحی
منبع: ایران آنلاین
کلیدواژه: بازیگران سریال عوامل پشت صحنه ناصرالدین شاه نمایش خانگی سریال جیران سریال یاغی شرح زیر محمد کارت
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
طی سالهای گذشته بخصوص چند سالی که از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران میگذرد؛ کشورها، گروهها و کمپانیهای مختلف در عرصه رسانه، فیلمها و سریالهایی ساختهاند که نه تنها بر خلاف واقعیتهای تاریخی بوده، بلکه حتی برخی از آنها هویت ملی و برخی هویت مذهبی و برخی هر دو را درباره ایران اسلامی نشانه گرفتهاند. فیلمهایی مانند 300 ساخته زاک اسنایدر و یا اسکندر ساخته الیور استون و... یا فیلمها و سریالهایی در مورد زکریای رازی یا خیام و این اواخر نیز سریال حشاشین که به خلافت گروه حشاشین و رهبری حسن صباح و تاریخ گروه او، نمونههایی از آثاری هستند که هویت ملی و اسلامی ما را هدف گرفتهاند. سریالهایی که در آنها قلب تاریخ صورت گرفته و با الهام از منابع دست چندم، چهره شیعیان و مسلمانان بصورت نامناسبی نمایش داده شده است به گونهای که با واقعیت تاریخی فاصلهای بسیار دارد.
اما اکنون صحبت در مورد نقد محتوایی و تاریخی سریال حشاشین و فیلمهایی دیگر از این دست نیست. صحبت این است که چطور این پروژههای بزرگ به ثمر رسیده و ساخته میشوند اما در مقابل هیچ اثری از ما دیده نمیشود؟ و حالا باید چه کنیم؟
گفتوگوی ما با حجتالاسلام دکتر جعفر فخرآذر، مدیر کل فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب درباره ایران و ایرانی هراسیها و کارهایی است که باید برای پایان دادن به این سریال پرتکرار انجام دهیم.
دلایل انفعال در برابر ساخت آثار ضدایرانی
دکتر فخرآذر در ابتدا با بیان اینکه وقتی که فردی به زمین بی رقیب وارد میشود، قطعاً برنده است؛ میگوید: رقیبی که باید در صحنه باشد، ما هستیم و از آنجایی که ما نیز در صحنه حضور نداریم بنابراین رقیب برنده خواهد شد. اما اینکه چرا ما در صحنه نیستیم دلایل متعددی دارد. اولین دلیل آن را به بیانات رهبر معظم انقلاب ارجاع میدهیم. ایشان در نشستی که سالیان قبل با فعالین فرهنگی داشتند در سخنانی صریح و نصیحتی روشنگر فرمودند که سینما برای دین از سخنرانی مفیدتر است. اما این توصیه و جادوی سینما و تاثیر شگرفی که بر اذهان و افکار مردم دارد برای مسئولین فرهنگساز که باید عقبه و پشتوانه این مسئولین باشند در حوزه و دانشگاه جا نیفتاده است. به همین خاطر فکر و ذهن ما به سمت ساخت چنین پروژههایی حرکت نمیکند.
ایشان یادآور میشود: دلایل مالی نیز در این راه دخیل هستند چرا که این پروژهها هزینههای سنگینی دارند. وقتی این نکته را به دلیل قبلی ضمیمه میکنیم یعنی هنوز اهمیت این بحث که هویت ملی و دینی ما در گرو به نمایش درآوردن آنها و نمایش دادن با آثار تصویری است، درک نشده بنابراین بدیهی است که افراد تصمیمگیر و مؤثر، بودجهها را به این سمت سوق نمیدهند اگر چه در سالهای گذشته آثار مثبت آن را هم دیدهاند. آن سالها سریالهایی مانند مختارنامه داشتیم. از مباحث فنی و... که بگذریم، برد خوبی داشت و حداقل در آن برهه، تاریخ خودمان یعنی تاریخ صحیح شیعه را نقل کردیم و در موردش برنامه ساختیم. این سریال در کشورهای اسلامی پخش شد اما اکنون سرمایهها خیلی کمتر به سمت ساخت پروژههای تاریخی میرود چرا که درگیر مباحث سیاسی، اقتصادی و امنیتی شدهایم که البته توجه کردن به آنها ضرورت دارد اما میتواند در اولویتی قرار گیرد که در کنار آنها آثار تاریخی هم وجود داشته باشد.
توصیه امیر مؤمنان(ع): استفاده از تجربیات گذشته در مسیر آینده
مدیرکل فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) در مورد اهمیت تاریخ میگوید: حضرت میفرماید «روزگار بر بازماندگان آن گونه میگذرد که بر پیشینیان گذشت، آنچه گذشته باز نمیگردد و آنچه هم اکنون موجود است جاودان نمی ماند». آن حضرت با تأکید بر اهمیت تاریخ یکی از ستونهای ایمان را توجه به سنتهای پیشینیان میداند و میفرماید «از آنچه بر امتهای مستکبر پیشین از عذاب الهی و کیفرها و عقوبتهای او رسید عبرت گیرید و از قبرهای آنها و آرامگاهشان در زیر خاک پند پذیرید». حالِ ما همیشه با تاریخ ما در ارتباط است و مؤثرین حوزه فرهنگ باید با این مسئله کنار بیایند که فراموش کردن تاریخ، ممکن است حال را دگرگون کند. کما اینکه اکنون نیز اتفاق افتاده و تفکراتی که در مورد هویت ملی و مذهبی ما وجود دارد، در سطح جهان و تحت تاثیر رسانههای غربی دگرگون شده و دستکاری شده است.
دکتر فخرآذر تصریح میکند: اگر میخواهیم هویت ملی و مذهبی را اصلاح کنیم، باید تاریخ را خودمان نقل کنیم. در مورد شخصیتهای تاریخی و دینی و وقایع تاریخی و... صحبت کرده و آنها را به تصویر کشیده و روایتهای دست اول و صحیح را خودمان نقل کنیم. قطعاً کسی که در مقابل هویت فرهنگی ما قرار دارد، وقایع را درست نقل نمیکند. باید به میدان عمل آمده و به صورت قوی روایتهای صحیح را نقل کرده و مانع کار آنان شویم. در دنیای رسانه نیز همینگونه است و در انتشار اخبار آن کسی موفق است که خبر بهتر، دست اولتر و منبع نزدیکتر به واقعه را نقل کند بنابراین در مورد تاریخ نیز باید این کار را انجام دهیم.
راوی روایتهای دست اول تاریخی باشیم
مدیرکل ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح میکند: از یاد نبریم که در مورد تاریخ خود، چه ملی و چه مذهبی باید خودمان صحبت کنیم و بعنوان راوی دست اول نقش بازی کنیم. پیش از اینکه افرادی با غرض و اهدافی مشخص وارد این عرصه شوند، باید گوی سبقت را از آنان گرفته و آثار خودمان را در قالب فیلم و سریال، کتاب، بزرگداشت و... ارائه کنیم تا بتوانیم میدان را از مغرضان بگیریم. مسئولین ما باید ضرورت کار تاریخی و اهمیت فیلم و سریالهای این حوزه را به خوبی درک کنند. در همین راستا بودجه کافی اختصاص پیدا کند و همانطور که به بسیاری مسائل روز مانند مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی اهمیت داده میشود، به مسائل تاریخی نیز پرداخته شود. جامعه نخبگانی که منتقد و یاور کار فرهنگی است با قشر فرهنگی جامعه و بخش ستادی که همان هنرمندان هستند تعامل داشته باشند و دو طرف تلاش کنند سطح آگاهی خود را نسبت به رشتههای هم بالا ببرند. کارگردانان با مفاهیم تاریخی و مذهبی بهتر آشنا شوند و متفکرین تاریخی نیز با اصول سینما آشنایی پیدا کنند تا بتوانند از مرحله منتقد بودن با نگاهی خشک فاصله بگیرند.
حالا باید میدان را در دست بگیریم
حالا امروز در نقطهای ایستادهایم که سیصدها، حشاشینها و... ساخته شده است. حتی برادران اهل سنت در مورد ائمه ما، امام صادق(ع) یا سایر ائمه(ع) سریالهایی ساختهاند و برخی دیگر از مفاخر ما مانند ابن سینا، خیام و... اطلاعاتی ناقص و نادرست ارائه دادهاند. حجتالاسلام فخر آذر در پایان در پاسخ به این سؤال که برخی با هدف تخریب و یا حتی تصاحب هویت ملی و فرهنگی ما کارهایی انجام دادهاند و ما از این قافله عقب هستیم. حالا باید چه کنیم؟ تصریح میکند: حالا که به اینجا رسیدهایم باید با استراتژی دقیق و حساب شده عمل کنیم. حالا نقد کردن، حمله کردن و واکنشهای احساسی نسبت به آثار تخریبگر داشتن نه تنها مؤثر نیست بلکه حتی بیشتر باعث واکنش در سطح جامعه جامعه میشود. باید از امروز بصورت فعال میدان را دست بگیریم و برای پاک کردن ذهنیتی که این آثار در مردم جهان بوجود آوردهاند، خودمان تولید محتوا کرده و در سطح جهانی پخش کنیم. بحث ملی، مذهبی، ائمه(ع)، اصحاب ائمه(ع)، کتابهای ادبی بسیار و... با قالبهای متنوع حماسی، عرفانی، انسانی و دراماتیک محتوایی بسیار غنی را تشکیل میدهند. حتی نیازی نیست جواب آثار قبلی را بدهیم بلکه آثار جدیدی باید بسازیم. باید روح محبت و انسانیتی که در زندگی ائمه(ع) و اهل بیت(ع) ما و آثار شاعران و نویسندگان جاری و ساری بوده، بعنوان یک ایرانی شیعه به تصویر بکشیم تا چهره خشنی که از ایرانی و شیعیان نشان دادهاند زدوده شود. اگر کلام هر یک از حضرات معصومین(ع) را سرلوحه اثر سینمایی قرار دهیم، چهرهای از شیعه و اسلام و ایرانی در جهان منتشر میشود. چهرهای که نه تنها بر ذهن مردم کشورمان و جهانیان ماندگار خواهد بود بلکه چهره واقعی اسلام شیعی و ایرانی مسلمان را در جهان ترمیم خواهد کرد.
مریم احمدی شیروان